Tjockisskatt eller hur

Det var längesedan jag bloggade om en artikel. Varför vet jag inte, men så e de. Men idag gick det inte att låta bli. En riktigt geniknöl har uttalat sig från Centern, Stefan Hanna.

Han tycker att det borde införa extra skatt för de som är överviktiga!?!?!?

Jag tror att det talar för sig självt när redan över 1000 kommentarer ang denna artikel från Aftonbladet har kommenterats.

Mitt nyårslöfte till mig själv är att försöka gå ner i vikt. Detta är mitt egna val, för att man inte trivs med situationen. Men det finns människor som inte kan gå ner i vikt utan hjälp. Arvsanlag är en orsak kanske till att det kan vara svårt att gå ner i vikt.  Jag skall iaf göra ett tappert försök att klara mig själv. Med lite rätt tänk och motion. Vi får se hur det går.

Men sen ska vi inte glömma, det finnas de som faktiskt trivs med att ha några extra kilon på sig.

Detta kommer från hans egna blogg där han skriver följande:

”Är inte det rimligt med tanke på att de utsätter det gemensamma systemet för mycket större påfrestningar?” resonerar han i sin blogg.

Vi får hoppas att denna helt IQ befriade mannen ej kommer att behöva någon hjälp från systemet i framtiden. Undra om man kan ta ut extra skatt för dumdristighet och okunnighet??? I så fall borde han få en jävligt stor summa i skatt.

 

2 svar to “Tjockisskatt eller hur”

  1. festinalente1 Says:

    Det är tydligen fler inlägg som kommit från denna folkvalda representant.
    Lars Vilks inte bör omfattas av yttrandefrihet och att bidragsfuskare ska skämmas i hyenadräkt.
    Hur tänker han, om han nu gör det? Eller har han bara otur just nu?

  2. Tror nog inte det kan kallas att tänka över huvudtaget.

Lämna en kommentar